Tokyo Tokyo FESTIVAL Archive - 東京文化プログラム記録集
130/170

132The Promotional Branding Project was implemented to globally publicise the “Tokyo Tokyo FESTIVAL”, which aimed at globally sharing what Tokyo has to offer as a city of arts and culture through a variety of cultural programmes. Promotional events and publicity activities were conducted via diverse forms of media from 2018, but in 2020 they were moved primarily online due to COVID-19. Art and cultural programmes were promoted through news articles and shared videos, as well as through online press conferences and tours for overseas media representatives stationed in Tokyo.Period ;Organised by;Tokyo Metropolitan Government, Arts Council Tokyo (Tokyo Metropolitan Foundation for History and Culture)2018 to 2021 多彩な文化プログラムを展開し、芸術文化都市東京の魅力を伝える取組「Tokyo Tokyo FESTIVAL」を幅広く国内外へ発信するため、プロモーション・ブランディングを展開。2018年からプロモーションイベントや様々なメディアを活用した広報等を実施し、2020年以降は新型コロナウイルス感染症の影響により、オンラインに軸足を置いた広報へ転換しました。プログラムの取材記事や動画配信等を通して、芸術文化の魅力を発信するとともに、在京特派員向けのオンライン会見やプレスツアー等により海外広報を展開しました。開催期間:2018年から2021年にかけて実施主催 :東京都、公益財団法人東京都歴史文化財団 アーツカウンシル東京1 2019年3月30日: Tokyo Tokyo FESTIVAL プロモーションイベント 会場の様子(KITTEアトリウム)30 March 2019: Tokyo Tokyo FESTIVAL promotional event venue (KITTE Atrium)2 2019年10月30日: Tokyo Tokyo FESTIVAL プロモーションイベント 盆栽剪定パフォーマンス(有楽町駅前地上広場)30 October 2019: Tokyo Tokyo FESTIVAL promotional event, Bonsai pruning performance (in front of Yurakucho Station)3 2021年: 在京特派員を対象としたプレスツアーパビリオン・トウキョウ2021 『東京城』(明治神宮外苑いちょう並木入口)2021: Press tour for overseas media representatives in Tokyo, Pavilion Tokyo 2021 “Tokyo Castle”(Ginkgo Avenue in Meiji Jingu Gaien)126Tokyo Tokyo FESTIVAL プロモーション・ブランディング事業Tokyo Tokyo FESTIVAL Promotional Branding Project

元のページ  ../index.html#130

このブックを見る